Den Země

V tento jedinečný Den země SodaStream ve své nové reklamní kampani vyzývá lidi, aby při péči o sebe nezapomínali ani na planetu.
SodaStream této příležitosti využívá k tomu, aby zveřejnila svůj pětiletý závazek vůči životnímu prostředí, včetně snížení počtu používaných jednorázových plastových lahví o 67 miliard.

Izrael (22. dubna 2020) – Vedoucí světová značka v oblasti výroby perlivé vody SodaStream, která je součástí PepsiCo, dnes oznámila své ambiciózní cíle v rámci svého úsilí o omezení používání jednorázového plastového odpadu během následujících 5 let. Na základě předpovědí vycházejících z trvalého dvojciferného růstu za posledních několik let SodaStream plánuje do roku 2025 snížit počet používaných lahví téměř o 67 miliard*.

Kromě tohoto závazku společnost oznámila u všech svých příchutí přechod z plastových na kovové lahve, což by během následujících pěti let mělo vést ke snížení počtu používaných jednorázových plastových lahví téměř o dalších 200 milionů lahví. Každá lahev SodaStream snižuje používání nevratných plastových lahví o tisíce, a to tím, že poskytuje zákazníkovi možnost vyrobit si doma z kohoutkové vody perlivou vodu a nasycené nápoje pro použití doma i venku.

Při příležitosti oslavy Dne země během krize COVID-19 společnost SodaStream dnes zveřejnila dojemné video v němž zdůrazňuje důležitost péče o naši planetu i během této složité doby, kdy má velká část lidstva omezený volný pohyb. Video obsahuje následující společenské a ekologické sdělení: „Abychom to překonali, musíme zůstat doma, a když tak uděláme, pojďme se starat o naši planetu – náš domov – lépe!“

Zatímco všichni z nás procházejí velkou zkouškou, já pevně doufám, že jednou, až bude COVID-19 za námi, si všichni budeme pamatovat, jak pečovat o planetu, na které žijeme, mnohem lépe, společně jako lidstvo,“ uvedl výkonný ředitel SodaStream Eyal Shohat. Dalším velkým závazkem, který společnost zveřejnila, je přechod všech příchutí, jež jsou nyní prodávány v plastových lahvích, na kovové lahve, k němuž by mělo dojít začátkem roku 2021. Příchutě SodaStream nakupují zákazníci na celém světě, kteří je doma používají k výrobě nasycených nápojů různých příchutí. Továrna SodaStream v Izraeli dnes vyrábí více než 30 milionů lahví s příchutí ročně, a toto množství každý rok roste v dvojciferných číslech. Společnost zdůrazňuje, že tento přechod na kov představuje komplexní provozní, marketingovou a komerční akci.

Kov je ve světě aktuálně nejsnadnější a nejúčinnější volbou pro recyklaci a nevyžaduje „vzdělávání trhu“ v oblasti třídění odpadu. Dle údajů americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) se ve Spojených státech plně recykluje 70 % kovů, ve srovnání s 35 % hliníku, 33 % skla a pouze 15 % plastů; v EU je toto číslo dokonce vyšší, se 74,2 % plně recyklovaných kovů. Tato změna by měla v následujících letech přinést úsporu stovek milionů jednorázových plastových lahví.

V roce 2019 přispělo řešení SodaStream ke snížení používání jednorázových plastových láhví o přibližně 5 miliard *. Více než poloviny tohoto výsledku bylo dosaženo na nejproduktivnějších trzích SodaStream v Německu, Francii a USA. Pro nadcházející období společnost zvedla laťku ještě výše; v roce 2020 SodaStream plánuje snížit spotřebu lahví na svých trzích po celém světě o dalších 6 miliard.

Další zelené závazky:
SodaStream investuje také do obnovitelných zdrojů; na střechu hlavní továrny byly letos nainstalovány solární panely, které již zajišťují 5 % energetických požadavků společnosti, a do roku 2021 by toto číslo mělo dosáhnout 20 %. SodaStream dále plánuje přechod na zemní plyn a používání kogeneračních technologií, aby mohla využívat čistou energii bez fosilních paliv a aby mohla také dosáhnout téměř 100% energetickou nezávislost továrny do roku 2024.

„Neustále zkoumáme další kroky, včetně oblasti obnovitelných energií. Jako společnost cítíme odpovědnost a závazek vůči světu, který zanecháme pro další generaci,“ uvedl výkonný ředitel SodaStream Eyal Shohat.


O značce SodaStream

SodaStream, součást PepsiCo, je světovou vedoucí značkou v oblasti výroby perlivé vody. SodaStream umožňuje spotřebitelům vychutnávat si doma pohodlně neomezené množství bublinek a přitom přispívat k ochraně planety. Bublinky SodaStream jsou lepší pro spotřebitele – zdravé, snadné a lehké – a lepší pro planetu – nahrazují tisíce jednorázových plastových lahví jednou opakovaně použitelnou lahví SodaStream. Produkty jsou dostupné ve více než 80 000 maloobchodních prodejnách ve 46 zemích. Více informací se dozvíte na adrese www.SodaStream.com a na Facebooku, Twitteru, Pinterestu, Instagramu a YouTube kanálu společnosti SodaStream.

 
*Data poskytla společnost SodaStream na základě tržeb a odhadů pro lahve a náplně.

Zpět na SodaStream Blog